Payment with Visa Payment with Mastercard Payment with Klarna Payment with Nets Payment with Vipps
Gratis frakt fra 899 ,- / Klikk&Hent Bestill på nett og hent i butikk

Vilkår og betingelser

Generelt

Her finner du alt det du trenger  å vite om å handle hos ITSHOP.  Ved å utføre et kjøp hos oss, godkjenner du disse vilkårene.


1] Avtalen 

Salgsbetingelsene (som man godkjenner ved opprettelse av konto) gjelder for salg av varer og tjenester på itshop.no til forbrukere.

Selger er: ITSHOP.NO som er en del av IT Leveranse AS, org.nr 998284570. 

Kontaktinformasjon: IT LEVERANSE AS, KAIGATA 3, 6390 VESTNES, Norge. Tlf: 71700170 eller [email protected] 

Kjøper er: Den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen, og blir i det følgende benevnt du, deg (og tilsvarende benyttes betegnelser som din eller ditt). 

itshop.no: Selve nettbutikken/plattformen som er knyttet til domenet www.itshop.no

Alle avtaler inngås på norsk


2] Avtaleinngåelsen 

Din bestillng er er bindende når bestillingen er registrert hos oss. 

Forbrukere har rett til å gå fra kjøpet i henhold til lov om angrerett, se eget punkt. 

Vi forbeholder oss retten til å kansellere en ordre eller deler av den. Kjøper vil bli informert om dette.

Ved bestilling sender itshop.no en ordrebekreftelse til deg. 

itshop.no forbeholder seg retten til å gjøre endringer i produktsortiment og har rett til å fjerne elementer fra sortimentet før et kjøp er utført. 

Vi tar forbehold om eventuelle feil i tekster i vår nettbutikk, og at bilder ikke alltid nøyaktig gjenspeiler produktets utseende.

Vi prøver selvfølgelig å gjøre dette så riktig som mulig. 


3] Priser 

Alle priser på itshop.no er dagspriser og oppgitt i norske kroner (NOK). Kundene kan selv velge å vise prisene både inklusiv og eksklusiv moms og avgifter. Priser er alltid eksklusiv frakt. Det gjeldende valget for å vise med eller uten moms vises oppe i venstre hjørne.

Vi forbeholder oss retten til å endre priser uten forhåndsvarsel dersom det viser seg at denne er feil. I slike tilfeller vil kunden kontaktes og kanselleres.


4] Betaling 

Vi benytter oss av Klarnas betalingsløsninger.
Du kan lese mer hos Klarna på https://www.klarna.com/ .


5] Levering 

Vi sender varene raskest mulig etter din ordre er mottatt hos oss. Varene blir normalt sett pakket samme dag.

Om din ordre inneholder bestillingsvarer eller varer fra vårt fjernlager vil ikke pakken sendes før alle varer er på lager, disse produktene er tydelig merket med bestillingsvare eller fjernlager. Samlet levering er besparende både for miljøet og lommeboka di. 

Uforutsette hendelser som for eksempel ekstremvær og stengte veier kan også spille inn leveringstidenog kan i noen tilfeller føre til forsinket leveranse. 

itshop.no gir ingen garanti for leveringsdatoen. Leveringsdatoen er veiledende og ikke grunnlag for erstatning ved eventuell forsinkelse. Skulle leveransen bli veldig forsinket eller pakken ikke kommer frem, avtaler vi annen løsning. 

FRAKTALTERNATIVER: 

Mypack - Leveringstiden er 2-5 virkedager. Tiden avhenger av bestillingstidspunkt og hvor i landet pakken skal sendes.

Klikk & Hent - Vanligvis tjengelig innen 1 time, innenfor butikkens åpningstider. Våre åpningstider finner du på vår facebook.  

Uavhentede pakker 

Uavhentede og ikke-betalte pakker vil bli belastet et gebyr på kr 250 + frakt tur/retur av gjeldende ordre, for å dekke våre utlegg. 

Ved manglende betaling vil kravet, etter forutgående varsel, bli sendt inkasso.


6] Overgang av ansvar for varen 

itshop har ansvar for at bestilte varer kommer frem til avtalt leveringssted uten skader. 

Dersom varen forsvinner eller blir skadet før du som kunde har fysisk mottatt denne, bærer vi som selger ansvaret for dette.

Ved sendekjøp går dette ansvaret overtil deg som kjøper når du har fått varene i din besittelse. Dersom du har bedt en tredjeperson om å motta eller hente varene på dine vegne, er denne personen ansvarlig fra de har fått varene i sin besittelse. Blir varen borte eller skadet etter fysisk overtakelse, er det du som kjøper som står ansvarlig for dette. Dersom du velger en egen fraktfører til å utføre transportoppdraget, og det ikke var et fraktalternativ som vi tilbyr, er det igjen du som kjøper som står ansvarlig fra det øyeblikket din egen fraktfører har fått varen i sin besittelse.


7] Angrerett & retur

Angrerett

ITSHOP.no tilbyr 14 dagers angrerett i henhold til norsk lovverk. Ønsker du å benytte deg av denne angreretten, må du gi beskjed om at du ønsker å angre kjøpet ditt innen 14 dager etter at du mottok varen(e). Dette gjøres på e-post til [email protected] Varen(e) må da sendes til oss senest 14 dager fra den dagen melding om bruk av angreretten ble gitt. 

Ved retur av varer er det kunde selv som må dekke alle kostnader. 

Så lenge varen er i din besittelse er varen ditt ansvar.

Vær oppmerksom på at forhandlere og bedrifter ikke dekkes av retur- og angrerett. 

Retur

Det er du som kunde som har ansvar for at produkt(ene) pakkes forsvarlig inn for å forhindre skader på produkt(ene) ved retur.

Blir produktet skadet eller forringet som følge av for dårlig innpakning eller uaktsomhet fra din side, er du som kjøper ansvarlig for skaden / tapet. 

Husk å ta vare på kvitteringen når du sender noe i retur til oss i tilfelle noe skulle skje.


Unntak fra angreretten

TILVIRKNINGSKJØP

Kjøp hvor varer er fremstilt etter forbrukerens spesifikasjoner, eller som har fått et tydelig personlig preg. Dette er fordi det ikke er mulig eller svært vanskelig å selge varen til eventuelle andre kunder.

FORSEGLEDE VARER SOM AV HENSYN TIL HELSEVERN ELLER HYGIENE IKKE ER EGNET FOR RETUR.

Unntaket forutsetter at forseglingen er brutt etter levering. Med forsegling menes en særlig emballasje som beskytter varen og tjenersom sikkerhet for at varen ikke har vært åpnet. Eksempelvis en plastfolie som omslutter produktet.

FORSEGLEDE LYD- ELLER BILDEOPPTAK, ELLER PROGRAMVARE.

Unntaket forutsetter at forseglingen er brutt etter levering. For eksempel CD, DVD, lisensnøkler (derav også produkter der dette er en del av pakken) og lignende.

Forsegling skal ikke ikke fjernes med mindre det er strengt nødvendig for å undersøke varen.

Kompensasjon ved verdiforringelse

Du som kunde har selvfølgelig rett til å undersøke varen uten å miste din rett til å angre på kjøpet, med noen unntak.

Du som kunde kan holdes økonomisk ansvarlig for eventuell verdireduksjon, dersom din undersøkelse av varen går utover det som er naturlig og nødvendig. 

KJØKKENUTSTYR OG LIGNENDE

I utgangspunktet kan man ikke prøve ut hvordan kjøkkenutstyr fungerer, da dette med stor sannsynlighet vil etterlate spor og verdiforringelse.

PC OG BÆRBARE ENHETER

Man kan teste enheten som den er, men installasjon av programvare ses ikke som nødvendig for å undersøke produktet. Dette vil kunne påføre oss som selger kostnader ved rensing av enheten, så vel som å føre til en verdireduksjon av denne.


8] Mangel ved varen - kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist 


Reklamasjonsretten gjelder i to år etter at du overtok varen, eller fem år dersom produktet er ment å vare vesentlig mer enn to år.

Det betyr at du enten vil få produktet reparert, byttet varen til ny, pengene tilbake eller avslag i prisen. itshop.no utfører en vurdering i forhold til den konkrete situasjonen. Vi vil gjøre vårt beste for å finne en god løsning.

Det er ditt ansvar å reklamere innenfor rimelig tid etter at du har oppdaget eller burde ha oppdaget mangel på varen. Hvis du ikke reklamerer i tide, mister du retten til å gjøre mangelen gjeldende.

Reklamasjonsretten dekker ikke feil, skader eller slitasje, direkte eller indirekte oppstått som følge av feil håndtering, vedlikehold, vold eller uautoriserte inngrep.

Pakk produkt(ene) forsvarlig inn for å forhindre skader på produkt(ene) ved retur. Ta vare på kvitteringen når du sender.

itshop.no har 6 måneders reklamasjonsrett for næringskjøp/virksomhet, selv om produktet er kjøpt til andre formål.


9] Kjøperens plikter

Du som kjøper er ansvarlig for at opplysninger gitt i forbindelse med bestilling er korrekte. 

Du som kunde er også ansvarlig for å sikre at opplysninger som er oppgitt på din konto er korrekte. Disse opplysningene kan ses på «min side». Eventuelle endringer ved bestilling i kasse ved utsjekk. Endringer utenom dette må dessverre gjøres ved å sende en liten rask mail til folka på [email protected] - Vi jobber med en bedre løsning her :)


10] Personopplysninger 

Ved å akseptere våre salgsbetingelser gir du også ditt samtykke til å oppbevare og behandle dine personopplysninger. 

Du kan direkte eller indirekte oppgi informasjon om deg selv på flere måter. Dette kan for eksempel være når du besøker itshop.no, gjennomfører et kjøp eller kontakter kundeservicen. For at vi skal kunne tilby tjenestene våre, trenger vi å samle inn informasjon om deg. Informasjonen samler eller henter vi direkte fra deg som kunde eller fra en av samarbeidspartnerne våre (det vil si tredjepart). Den informasjonen som kan bli samlet inn er: Person- og kontaktinformasjon, Betalingsinformasjon, Finansiell informasjon, Selve kommunikasjonen mellom deg og itshop.no. Tekniske opplysninger om enheten din eller internett-tilkobling, Brukergenerert informasjon som tekster og bilder, informasjon om oppførsel og geografisk lokasjon ved besøk av nettsidene våre. 

For å finne ut mer om hvordan vi behandler og oppbevarer din informasjon, vennligst se egen side: 
https://itshop.no/sider/personvern


11] Cookies 

På itshop.no brukes cookies med formål om å optimere nettsiden og dens funksjonalitet, og dermed gjøre besøket så enkelt som mulig for deg. Du kan til enhver tid slette cookies fra datamaskinen din. 


12] Force majeure

Er vi forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering, eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den, så som ved brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta- restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivstoff, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er Selgere fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den til den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum. 


13] Konfliktløsning

Vi håper selvfølgelig at vi sammen kan komme frem til en løsning skulle det bli et problem. Ved en eventuell tvist kan du som kunde bringe saken inn til forbrukerrådet.